Inspiratie
Arnold Bouman, oprichter van STORM in recruitment
Een community van professionals en bedrijven met een moreel kompas
STORM in recruitment, het bedrijf dat Arnold Bouman ongeveer 10 jaar geleden oprichtte is al een paar jaar partner van Het Grootste Kennisfestival. En komende editie gaat er wat speciaals gebeuren, want dan is STORM host van een heel podium waarbij ondernemen met impact centraal staat. Een heel bijzonder podium, er is plek voor zo’n 80 mensen, want alle lezingen zijn via silent disco koptelefoons te volgen. We hebben afgesproken Arnold er kort over te interviewen, maar best raar om iemand die je al lang kent te vragen eens iets over zichtzelf te vertellen…
‘Nou ja’, begint Arnold ook, ‘ik denk dat je wel iets van mij weet, maar misschien beter om iets over onze drijfveer te zeggen. Waarom we dit doen. En weet je, wij hebben bijvoorbeeld twee hele mooie duurzame merken op ons podium, Rapha fietskleding en Repeat koptelefoons, maar eigenlijk doen wij een beetje hetzelfde als zij. Geldt trouwens ook voor Pure Africa koffie, die ook bij ons op het podium staat. Het draait bij deze merken en dus ook bij ons om community-vorming. Je moet bij STORM willen zijn. Als je bij ons op kantoor komt en bij het nieuwe kantoor dat er bijkomt, moet het een beleving zijn. Er gebeurt ook wat. We heten ook niet voor niks STORM. Het mag wel een beetje knetteren. We gaan niet voor gebaande paden en natuurlijk denken we mee met onze opdrachtgevers, maar ook juist heel erg met de kandidaten. Als we een goede kandidaat hebben, die technisch gezien goed zou passen bij een bedrijf maar volgens ons niet goed past in de cultuur, gaan we het niet doen.’
Hoe straal je dat uit?
‘Daarom doen wij dit soort dingen ook heel erg graag. Het is best lastig om de juiste kandidaten te vinden. En wij vinden het gewoon heel erg leuk om op- en aangelijnd te zijn met mensen. We kijken ook niet alleen naar latente banenzoekers, maar zijn gewoon met iedereen in gesprek. Misschien sta je wel open voor iets dat via ons op je pad komt. We willen een statement maken. En ik moet zeggen, Junte (Sticks), met wie ik 20 juni ook het podium zal delen, helpt ons mee om dit wat stelliger te krijgen. We willen mensen bemiddelen, Junte zei dat mooi, met een moreel kompas. Of beter nog, we willen met mensen in contact zijn, die zo’n kompas hebben. Die iets willen doen voor de wereld, die iets willen veranderen. Anders doen en anders zijn, zo zijn we ook als STORM. Je hoeft niet alles te willen veranderen, maar wel met een frisse en nieuwsgierige blik naar de wereld en naar mensen te kijken. Die insteek zoeken we bij kandidaten die we bemiddelen, maar ook bij organisaties. Ik heb ook in de wereld van plat bemiddelen, van cv’s schuiven gewerkt, maar daar word ik niet warm van.’
En hoe zie je dan de connectie met Het Grootste Kennisfestival?
‘Ik vind het leuk om te kijken waar de verbinding ligt en wat mensen drijft. En het Kennisfestival past daar perfect in. Het is niet heel erg institutioneel, maar draait juist om heel erg vrij leren, vanuit interesses. En dat past perfect bij ons. Natuurlijk zijn we ook gewoon recruiters, maar het gaat bij ons echt over impact maken. Daarom ben ik ooit STORM begonnen. We geloven dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn. Daarom zoeken we ook bedrijven om ons heen waar dat kan. Eigenlijk gaan we naar een community toe van professionals en bedrijven met dat eerder genoemde morele kompas. En die zich willen ontwikkelen.’
Meer inspiratie?
Gemiddeld 1x per maand houden we je op de hoogte van onze activiteiten en ontvang je inspirerende artikelen, interviews en filmpjes over (persoonlijk) leiderschap, Innovatief organiseren en organisatieontwikkeling.
Gratis in je inbox!